tillbaka till alltings början

Vardag är något jag rent ut sagt ogillar, men när vardagen inte går på rutin så fungerar det. Just nu mixar jag jobb, med seminarier, med föreläsningar, med ännu mer jobb, med tentaplugg, både enskilt och i grupp. det vill säga det mixas hejvilt hur jag spenderar mina dagar, och hur jag än vrider och vänder på det så räcker inte tiden till!

I fredags kunde jag jobba 7-12.30 för att vara på plats på högskolan kl 13.00 och genomföra en examination med bravur. Oj vad härligt det kändes att få bekräftat att man tänker RÄTT ! Ni anar inte, för en osäker lärarstudent som om cirkus 7 månader ska stå på egna ben är detta så värdefullt att få höra.

på tal om månader. alltså på 7 månader ska vi hinna klämma in 2 stora salstentor i matte, en stor redovisning på 30 min, 2 hemtentor, 3 mindre inlämningar, och då är vi bara i januari. sen därefeter kommer lärarportföljen på 15 sidor som ska skrivas, 4 v praktik med uppgifter, och sedan mardrömmarnas mardröm: examanesarbetet. sen ...är....det...slut...
Känns konstigt samtidigt som det ska bli sååå skönt. min kropp kommer tacka mig. kanske kan sluta vara så stressad hela tiden. Menar, när jag jobbar så är det stressigt PÅ jobbet men sen går man hem. i skolan är man stressad för att allt ska in i huvet, sen kommer man hem och då är det bara köra vidare med plugg.
jag är ingen pluggmänniska men har kanske tvingat mig själv till att bli det.


återigen, snart är det slut, men innan dess är jag fullbokad upp över öronen, och kanske låter konstigt: men skönt att få åka iväg till jobben ! ikväll äntar en jobbkväll på boendet, och imorgon och fredag är det vikariat i årskurs 5 på praktikskolan ! kasching !

over and out

Kommentera här: