2013.01.28

Jag borde sova egentligen men är inte trött nog, kommer bara ligga och snurra.
Det finns så mycket jag skulle vilja berätta, som jag håller inne med, som behöver komma ut, men inte här..
Detta nya året har givit mig ett nytt perspektiv på livet. Jag har tagit beslut som tidigare varit rätt difusa och pendlat upp och ner varje dag. Jag har valt att sluta bry mig vad folk tycker och tänker, jag ska ska göra det jag känner och brinner för. Jag har även insett hur nära framtiden är och att jag borde ta vara på tiden innan.
det är som att jag fått en nytändning när det gäller skolan. Jag känner att nu är det roligt och intressant. KAN vara kurserna, eller att jag bytt skola, eller klass. vad vet jag. piggare och gladare är jag iallafall !  Jag har även, en gåpng för alla, bestämig mig för att inte låta folk trycka ner mig eller att få mig att må dåligt. Jag gör det som får mig att må bra, inte fundera över saker som kunde varit, personer som kunde funnits i mitt liv men valde att gå, eller de som behandlar en som skit. Jag umgås med folk som jag vill umgås med och som vill umgås med mig. 
Mina dagar kvar här i swe är räknade och därefter börjar jag om (igen) på ny kula, men människor som  här, nu, får mig att må bra ! Och därmed märker jag vilka som finns kvar här "hemma".
 
Det är mycket som snurrar i huvudet nu, men ändå känns det som att det är mer ordning än någonsin. Ingen gråt i halsen, ingen klump magen, inga jobbiga tankar, bara fina minnen och längtan efter framtiden !!
 
En glad Elin. En ny Elin. En Elin som längtar efter framtiden, men som ändå njuter i nuet.
 
xoxo

Kommentera här: