2012.12.10

Long time no see.
Men nu är jag tillbaka ! Sort of..
Fem veckors VFU är över och det är enormt tråkigt. Jag har haft så enormt lärorika och roliga veckor, likväl som tuffa och tunga dagar! Det är verkligen en berg- och dalbana det här med läraryrket!
 
 
 
Har dessutom haft världens bästa helg ! Bebismys i fredags och blev bjuden på go'mat. Schysst att vännen min är sambo med en kock! Sedan på kvällen laddade vi inför lördag med att titta på dirty dancing! för på lördagen bar det av till sthlm för att se musikalen. Åt fint på en resturang i stan och hann med några glas vin där, sedan gick vi till berns och tog ett glas vin innan musikalen körde igång ( i sverige säljs inte alkohol innan pausen på musikalerna, jag blev lite paff.... i england köper vi alltid med öl in på ställena ju:))
 
Musikalen var bra, men inte så mycket mer. Jag gillar känslan att bar få vara i sthlm med min fina vän och se muiskal så jag är helnöjd, men det när nog så att jag inte ska se svenska musikaler;) kryper i kroppen på mig när sånger översätts, när "kända " repliker översätts direkt av... men stjärna till dem för att inte ha översatt " nobody puts baby in a corner ". Thank god;)
 
igår var det julmarknad och uppträdande. Sen tränade jag bort min söndagsångest som alltid infinner sig, fest eller inte dagen före, it's always here in sweden:/
 
 
Nu när VFU:n är slut så är verkligheten tillbaka ... tentaskrivande it is. Back to focus...
 
over and out !

Kommentera här: