2013.02.13

En boende på nya jobbet frågade mig igår vad jag brukar göra på fritiden.Fritid ? vad är det? fri tid? har man sånt?
 
Anyways, sökte jobb inför sommaren, fick svar för några veckor sedan med frågan om jag kunde tänka mig att jobba helger och tex kvällar innan sommare, svar JA. sagt och gjort, fick komma på intervju och efter gamla chefen som referens fick jag " vi vill definitivt anställa dig ". Roligt, och en vecka senare var jag på intromöte och med tron att de skulle höra av sig om något ställe en vecka senare, ringde de redan dagen efter ! Här går det snabbt! Jobbar nu på ett gruppboende i västerås med 4(!!) boende, rena semestern mot att ha 28 boende varav 17 man haft anvsar för på kvällarna på 2 pers. så detta är lite skillnad. Har gått intro nu i måndags före skolan, och igår gick jag kvällen. Har bokat ännu en kvälll imorgon för mer intro och rutiner samt få min deligering sen är jag free to go!  Jobbar lördag söndag. 24-timmars pass, nytt för mig att jobba natt och 3 h sovande jour men ja, någon gång ska ju vara den första !!
 
 
Detta jobb kunde inte komma mer lägligt då ännu en resa är bokad, eller ja två kan man väl säga. London och Riga:)
 
 
En mördar-tenta väntar men jag är ändå rätt lugn, varit ute i någorlunda bra tid, och känner att jag kan plugga på lördag natt, kan ändå inte sova första natten på något nytt ställe, spelar ingen roll var någonstans det är:P
 
full fart ! och på fredag är det jobb nummer två: kidsen på eftermiddagen. But i like it, och åh vad härligt när lönen kommer sen:D
 
 
puss

Kommentera här: