Aupairande

Jag har , som många vet, andra inte, jobbat som aupair hela 3(!) gånger. Slöseri med tid tänker vissa, kul tänker andra, själv säger jag MÅNGA erfarenheter rikare.

Jag har lagt locket på mitt aupairande för länge sen men följer fortfarande massor av aupairbloggar ( och f.d aupairers bloggar), mest för att jag gillar att se alla olika versioner av folk, familjer de valt, antal kids, stat/stad osv osv.

En riktig bra och cool tjej som skriver en aupairblogg är : http://lnalarsson.blogg.se/

och denna text hittade jag nyss på hennes blogg( så jag snodde den och tänkte lägga här för den var verkligen klockren med alla ord!). hoppas hon inte tar illa upp....:)

Vad gör jag egentligen här?
Jo, jag är au pair.
Fast att det ibland känns sådär,
och nästa stund som om man vore kär.

En timme en minut,
snart är året slut.
Även året som au pair, 
kommer det åter att kännas "sådär"?
Eller som en att lättnad av en tyngd man bär,
plötsligt faller av och blir lämnad här.
Här, i det där landet man nu börjat hålla kär.

Hem till Sveariket över en glaciär.
Hem till familj, vänner, vardag och besvär.
Till Lilla Landet Lagom där majoriteten mår sådär,
där vädret och likgiltigheten gör att man bara svär.

Även om jag i mina amerikanska extrakilon inte klär,
så har jag även vuxit som människa och allt sådant där.
Så, jag vill bara meddela er om och säga det här:

Jag ångrar inte för en enda sekund att jag åkte som au pair.



Jag själv ångrar ,mig inte en sekund att jag har varit runt och flängt hos familjer all over the world, jag har fått vänner för livet, jag har mött de goaste ungar man kan tänka sig osch bara varit helnöjd med äventyet:)

Så om någon som läser denna blogg funderar på att åka... ÅK! det är det bästa du kan göra!

USA oktober 2008- februari 2009




London round 1 Mars 2009-maj 2009



London round 2 ( the best one) september 2009- juli 2010









au revoir!

1 s:

skriven

vilken förening åkte du som aupair med till usa, eller åkte du privat? :)

Kommentera här: